ORFF

.

El projecte

Sonaescola

L’objectiu d’aquest projecte és aprendre a tocar els instruments de percussió amb el mètode elaborat per Karl Orff ajudats pels mestres de l’Escola Municipal de Música d’Igualada. El realitzen els alumnes de 2n, 3r i 4t de Primària.

Característiques

del projecte

Amb el mètode de Karl Orff es pretén ensenyar els elements musicals en el seu estat més primitiu. Els instruments utilitzats en aquesta tècnica no requereixen una tècnica especial (com el violí o el piano). Parlem de peus, mans, etc. o d’instruments bàsics com el tambor o el triangle. Es basa en els jocs dels infants i en allò que comprenen i utilitzen normalment.

El mètode està molt relacionat amb el llenguatge, ja que els ritmes es treballen molts cops amb paraules. D’aquí es dedueix que també les paraules es poden treballar amb els ritmes i, per tant, trobem en aquest mètode una gran ajuda per la parla.

Es treballa també amb cançons populars perquè l’infant practiqui amb els elements musicals més senzills i pugui passar després a aprendre la teoria.

La base de l’obra pedagògica “Orffiana” queda recollida en el trinomi “Paraula, música i moviment” portada a l’aula de manera real i conscient, considerant la teoria com a conseqüència lògica de l’experiència pràctica i sensorial.

Juntament amb el llenguatge i el moviment, el contacte amb la música és practicada per l’alumnat amb tots els seus elements: ritme, melodia, harmonia i timbre, concedint gran importància a la improvisació i a la creació musical, per a això els instruments de percussió tant de so indeterminat com determinat (làmines) tenen especial importància.