La nostra Llar d’Infants acull nens i nenes des dels 4 mesos fins als 3 anys i proporciona estima, comprensió, coneixements, educació en valors, respecte, afecte, i assegura les relacions de confiança amb les persones adultes i els infants que té al seu voltant.

A la Llar d’Infants valorem molt que la relació entre família i escola sigui molt cohesionada i es tingui una actitud participativa per ambdues parts ja que l’etapa d’educació infantil de primer cicle es caracteritza per ser una etapa evolutiva on es defineixen els primers vincles amb contextos externs a la família. Aquest cicle és l’inici d’una etapa educativa que com sabeu, té continuïtat a la mateixa escola amb el 2n Cicle d’Educació Infantil i Primària.

Projectes de la Llar d’Infants

A la Llar d’Infants Escolàpies, no s’utilitzen llibres que les editorials elaboren, sinó que les educadores de la Llar d’Infants han prerparat projectes diferents adaptats als interessos i capacitats dels infants. Els infants, partint dels diversos centres d’interès, poden descobrir i aprendre moltes coses noves!

D’aquesta manera, les activitats realitzades a la Llar d’Infants estan elaborades especialment per els nens i nenes de cadascuna de les classes. Així, els infants són els protagonistes dels seus propis aprenentatges i gaudeixen realitzant activitats adaptades als seus interessos…

Gràcies a aquesta manera de treballar, des dels més petits fins als més grans de la nostra Llar, poden treballar els mateixos projectes però tenint en compte els diversos estats maduratius; no tots els infants són capaços de fer les mateixes activitats. Per aquest motiu, els projectes de l’aula de quatre mesos a un any són exclusivament manipulacions, activitats sensorials, jocs diversos i moltes cançons! Així mateix, i conservant el tipus d’activitats realitzades a l’aula dels Estels, a les aules dels infants d’un a dos anys, els Solets, s’incorporen activitats més dirigides i de psicomotricitat fina com ara enganxar gomets, pintar i manipular objectes amb característiques concretes. També es millora l’atenció mitjançant l’audició de contes i cançons breus. A les aules de les Llunes, els més grans de la Llar d’Infants, com que la seva capacitat d’atenció és més gran, realitzen activitats una mica més complicades, descobreixen moltes coses noves i comencen a fer raonaments senzills.

Durant el primer trimestre treballem  L’adaptació, La tardor i La Castanyada, i El Nadal. Aquests projectes ens ajuden a conèixer la nostra Escola i a descobrir moltes coses del nostre entorn i les festes i celebracions d’aquesta època.

p2tardor   p1-fulles

m

Durant el segon trimestre, es treballa L’Hivern, Dijous llarder i Carnestoltes, i La Pasqua. Amb aquests projectes, que ja són una mica més complexos, els infants poden treballar i potenciar diversos hàbits d’autonomia personal i seguir descobrint moltes característiques de l’entorn.

carnestoltes1   mona 1

m

El tercer trimestre es treballa La primavera, Sant JordiL’estiu. Concloent així el curs a la Llar d’Infants i fent uns aprenentatges cada vegada més complexos, els infants poden conèixer les característiques bàsiques de la primavera, veure de ben a prop i descobrir moltes coses que fins al moment no sabien!

El mes de juliol, aprofitant el bon temps es realitzen tallers de manipulació a l’exterior amb diferents de materials: gelatina, xocolata, gel… i acabem l’activitat amb una bona remullada.

Per acabar el curs celebrem una gran festa a la que convidem a totes les famílies de la Llar per cloure el curs i donar a cada nen i nena de les Llunes una orla de record.